terça-feira, dezembro 21, 2010

a melhor música de 2010



My love is the rarest jewel
And he grounds me with his love
My love he is rich like caramel
And he moves me from above

He sees me with tiger eyes
And that’s where I make my home
His heart is a shield which protects me from the violent cold
His smiles an elixer which heals the wounds of my darkest years
My love is quiet I consider him and he drives away my fears

My love he reels himself with tenderness and grace
My love has constructed with his arms for me the safest place
His laughter destroys my doubts and he lifts me up so high
His voice it is soothing like a warm breeze on a summer night

When he envelops me I give myself to him and my soul takes flight

("caramel", de john grant, do disco "queen of denmark")

que dizer mais desta música? continua, a cada audição, a arrepiar-me, atingindo a sua expressão máxima a partir dos 2:10, altura em que os sintetizadores tomam conta da música, levando-a até à estratosfera musical, envolvendo a voz de john grant e o som do piano de uma forma perfeita. creio que esta será uma daquelas músicas que ouvirei com satisfação daqui a uns 5, 10, 20 ou 30 anos, nunca saturando. john grant já tinha sido o responsável por dezenas de músicas inesquecíveis quando liderava a banda "the czars". agora, com este seu primeiro disco a solo, voltou a evidenciar todo o seu talento e as suas virtudes vocais. temas como "marz", "where dreams go to die", "outer space", "queen of denmark", "tc and honeybear", "sigourney weaver", "it's easier" e "leopard and lamb" vão direitinhos para a galeria das minhas músicas preferidas. mas, acima de todos esses temas, este "caramel".

Sem comentários: